Ny e-handel lanserad ”Blodkollen”

Blodkollens nya hemsida

Nya Blodkollen.se är en modern och användarvänlig e-handel med fokus på konvertering och enkelhet. 

När Blodkollen valde Awave som fullserviceleverantör av den nya plattformen så la man stort värde i att hitta en leverantör med hög kompetens, stor erfarenhet och den personliga relationen mellan kund och leverantör.  Den relation som Awave är erkända för och den som är så viktig i ett webbprojekt.

Awave har ansvarat för förstudie, kravspecifikation, UX, design, utveckling, projektledning och givetvis installation. Nu börjar den gemensamma resan där Awave med sin expertis inom digital närvaro och SEO tillsammans med Blodkollen beger sig ut på resan mot att ta marknadsandelar.

Awave har varit med och skapat en stilren och inbjudande design som skall råda bot på det hårda och tråkiga som förknippas med sjukvård. Istället har Awaves designers och digitala strateg fått fram en mjuk och ”sportig” känsla som uppmuntrar till en hälsosammare livsstil. 

För att ge besökare vägledning om lämpliga produkter finns mycket innehåll om sjukdomar, levnadsstil, kosttips, träningstips mm..  De enskilda blodproven är tydligt paketerade för att ge besökare en enkelhet i att välja. 
Kunder får efter att ett blodprov har analyserats en personlig bedömning, tips och ett personligt engangemang från Blodkollen.

Webbplatsen är utvecklad i Drupal med modulen Commerce som motor för e-handeln. För maximal kundnytta och minimal administration där kunderna skall få sina provsvar så fort som möjligt så har det tagits fram en avancerad integration tillsammans med Labbportalen.

Blodkollen är en pionjär inom det snabbt växande segmentet eHälsa. Blodkollen erbjuder privatpersoner och företagskunder hälsoundersökningar genom blodprov, som snabbt ger kunden en översikt över sin hälsostatus.

Bland kunderna återfinns både hälsomedvetna personer som uppskattar möjligheten att följa sin hälsoutveckling, och personer som kan misstänka att något inte står rätt till, men som har svårt att få gehör för sina behov i den vanliga offentliga vården.

Blodproven tas och analyseras av professionella laboratorier, och kunderna har via Blodkollens hemsida tillgång till resultaten, tillsammans med utförliga förklaringar, redan inom några timmar. Blodkollen grundades 2015 av Lovisa Ryding, som är huvudägare och VD.