Har ni planerat era mål inför 2019 än?

Analys på en ipad

Har du tänkt på hur din digitala närvaro ska se ut 2019? Vi har precis gått in i det sista kvartalet på året och det då är det en god idé att stanna upp och blicka tillbaka på året som varit. Nådde ni målet med er försäljning? Fick er hemsida den trafikvolymen ni önskade? Vad hade ni önskat mer av året som varit? Hur vill ni att nästa år ska se ut?

Många företag och organisationer vet redan innan året är slut vilka utmaningar och projekt som väntar nästkommande år.

En hållbar digital marknadsföringsstrategi

Användandet av sociala medier ökar och en stor majoritet av Sveriges befolkning är aktiva användare. Facebook har länge varit jätten i täten men nu börjar statistiken visa stagnerande siffror och ett skifte i intresset hos användaren. Den dagliga användningen hos svenskarna ligger i år på 53% – en siffra som ser ut att antingen stanna där omkring eller till och med börja sjunka. Istället kliver Instagram och Snapchat fram tillsammans med meddelandetjänsten Messenger. Vad byter detta för ditt företag?

För att kunna skapa en hållbar strategi för sin digitala närvaro så behöver man en ärlig syn på hur det digitala landskapet ser ut och vilket håll trenderna är på väg. Bland sociala medier ökar Instagram mest med sina 7 procentenheter medan Facebook blygsamt stannar av vid 2. Människor skriver dessutom mindre inlägg och skickar i stället fler privata meddelanden samtidigt; om de ska vara sociala utanför sina privata meddelanden så väljer majoriteten helst att dela vidare innehåll. Det här betyder i många fall att man som företag måste kliva in i en ny roll – inspiratören eller informationshubben. Det räcker inte längre att berätta hur bra man är – du måste ge besökaren och kunden ett mervärde! Vad detta innebär är att man idag måste ta med sig kunden och besökarens informationstörst i sin digitala strategi; du måste välja rätt kanal för rätt ändamål och detta är något vi kan hjälpa dig med.

Vi vet hur man planerar en hållbar strategi som möter den digitala utvecklingen i medvind i stället för motvind. De här är några av de olika marknadsföringskanaler vi kan hjälper er med:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Google Ads
  • Programmatic
  • Native annonsering

Tveka inte att höra av er – vi ser fram emot att höras vid!