Inte bara en webbplats – Svensk Värdepappersmarknad

Svensk Värdepappersmarknads nya webbplats visas i en ipad som står på ett bord med en kaffemugg bredvid

När vi kom in i bilden stod föreningen mitt i ett namnbyte och var utöver en ny webbplats även i behov av en ny grafisk profil. Projektet började med en förstudie. Våra UI/UX designers skapade en ny grafisk profil innehållande en ny logotyp, ett grafiskt manér och levererade en komplett grafisk manual till en mycket glad och nöjd kund.

Vi startade upp webbprojektet med att definiera vad och vilket innehåll webbplatsen skulle innehålla med den nya brandingen i fokus. Vi valde färger, grönt som symboliserar framgång, pengar och kapital. Grönt är också färgen som symboliserar natur och lugn. Den blåa färgen symboliserar lojalitet och trogenhet men representerar också himlen och havet.

När våra UX designers skapar sitemaps och struktur på webbplatsen ligger alltid användarvänlighet, SEO resultat och konvertering i fokus. Den stora volymen av användare på Svensk Värdepappersmarknads webbplats använder desktop, men antalet mobila användare ökar så mobilitet har varit en viktig del vid framtagandet av nya webbplatsen.

Sidan är utvecklad i WordPress och har stöd för flera språk. Webbplatsen har mycket information som vi ville hjälpa Svensk Värdepappersmarknad att presentera på bästa sätt. Menyn är designad för användaren och är lättnavigerad, den tekniska lösningen är mer avancerad än den ser ut. Den är byggd som en megameny som expanderar och ger överblick över webbplatsens innehåll, kompletterat med en hamburgaremeny.

Vi är glada att få fortsätta jobba tillsammans med Svensk Värdepappersmarknad, för en spännande fortsättning följer!

Vill du läsa mer om Svensk Värdepappersmarknad och vad dom gör? Klicka här.