Nya EFFSO Tools 2.0 lanserad med mobilt fokus

Den mycket välanvända och omtyckta tjänsten EFFSO Tools har fått sig ett ordentligt lyft med ny design och användarvänlighet i fokus. Det är Nordens ledande inköpskonsultföretag EFFSO som står bakom plattformen EFFSO Tools. EFFSO Tools är inte bara en ”content marketing” hubb för att bygga marknadsföring utan det är en plattform som berikar yrkesverksamma inom inköp, sourcing och upphandling.  Allt innehåll i form av verktyg, metoder, nyheter och artiklar är tillgängliga för alla, och nu i en ny kostym där mobilitet och tillgänglighet är i fokus.

Awave har under många år arbetet med EFFSO, dels med www.effso.se, www.spendency.com och nu senaste har vi arbetat med att skapa nya EFFSO Tools.

Att skapa en ny användarvänlig webbplats med mobila besökare i fokus, och samtidigt behålla den struktur och länkkraft som har arbetats upp under många år skapade utmaningar och fick våra experter inom UX, strategi, utvecklare och SEO att samverka tillsammans med EFFSO i ett agilt projekt där affärsnyttan och kundupplevelse var ledorden i projektet. Andra viktiga förbättringar som omfamnades var en förenklad administration för redaktörer, uppdaterad sökfunktion, hög prestanda samt implementering av en ny design baserad på EFFSOs grafiska profil vilket ger en starkare digital närvaro tillsammans med www.effso.se

För att skapa en bra användarvänlighet och tillgänglighet kan besökare välja olika vägar in för att hitta rätt information, förutom den uppdaterade och snabba sökfunktionen som kategoriserar innehållet finns en struktur med ämnen, etiketter, processkategorier och intresseområden.

Webbplatsen är utvecklad i WordPress som en multisite lösning i EFFSO, innehåll har migrerats över med bibehållen URL struktur från tidigare plattformen. Med stöd för multisite skapar det nya möjligheter för att hantera trafiken mellan EFFSO och EFFSO Tools. Det ger bästa förutsättningar för att nå effektmålen och leverera en optimerad kundresa med rätt leadsgenererade konverteringselement.