• Det senaste från oss och lite "know-how"

juni 2017

Skapat 2017-06-08 | Design & strategi

Så jobbar du med fokusering

Alla kan nog komma överens om att bilder gör sig bäst när de är i fokus, men det finns fler aspekter än bara själva fokuseringen att tänka på. Dels bör man tala om för kameran var i bilden den ska fokusera, dvs det är inte alltid man vill att fokus ska ligga mitt i bilden.

Läs mer
Skapat 2017-06-19 | Design & strategi

Vad är kamerabrus och hur skiljer det sig från korn?

Det finns en missuppfattning att kamerabrus är detsamma som korn, men det stämmer tyvärr inte och vi ska gå igenom skillnaderna.

Läs mer
Skapat 2017-06-07 | Design & strategi

Använd Youtube för att få fler kunder

Youtube är idag världens näst största sökmotor med flera miljarder besökare om månaden. Om du driver B2B eller BC2 verksamhet kan det vara riktigt bra att tänka in Youtube annonsering i din marknadsföring. 

Läs mer
Skapat 2017-06-12 | Design & strategi

Google shopping

Ni har kanske märkt redan att Google visar shoppinglänkar vid vissa sökresultat.

Ibland visas det i högerspalten

Ibland visas det direkt under sökrutan.

Läs mer
Skapat 2017-06-14 | Design & strategi

Få besökaren att INTE lämna din webbshop

Du har kanske en webbshop där du inte får så bra konvertering eller går i planer på att starta en e-handel. Eller vill förbättra din e-handel. Det finns lite saker som en webbshop måste prestera idag för att användarna ska känna sig trygga och inte gå vidare till någon annan.

Läs mer
Skapat 2017-06-27 | Design & strategi

Effektmål: varför är det så viktigt i webbprojekt?

Effektmål betyder i princip som det låter ”effekten av ett mål” och vad man specifikt vill uppnå med projektet när det är över. Det ska svara på varför man gör projektet och vad man vill få ut av det.

Läs mer