• Det senaste från oss och lite "know-how"

AWAVES BLOGG

Det senaste från oss och lite "know-how" om webben.

Skapat 2017-03-10 | Teknik & CMS

EPiServer Social Reach

För att framgångsrikt utveckla sin affärsverksamhet behöver företag använda sig av sociala medier och inte bara låta publicera innehåll på sin webbsida. Målet är att motivera kunder att engagera sig och interagera med företaget ifråga. Att ha en bra överblick över detta är viktigt och det är just detta Episerver Social Reach kan hjälpa till med. 
    
Episerver erbjuder en plattform som hjälper till med hantering av alla sociala kanaler från ett och samma ställe. Begreppet "hantera" innefattar många saker och listan här ger exempel på vad det kan innebära:

  • Skapa och konfigurera olika kanaler som Facebook, Twitter och LinkedIn
  • Lägga upp meddelanden vid en viss tidpunkt och ha kontroll över vem som har behörighet till detta
  • Anpassa meddelanden beroende på målgrupp
  • Ha koll på re-tweets, kommentarer och gillningar
  • Genom Google Analytics spåra klickningar och omvandlingar, dessutom i realtid

Plattformen kan vara användbar i olika sammanhang:

  • E-handel - genom att engagera sina kunder och låta dem recensera sina produkter och tjänster kan man öka försäljningen.
  • Intranet - kommunikation och samarbete mellan anställda genom snabba diskussioner och meddelanden motiverar dem till kunskapsutbyte och socialt engagemang.
  • Community - upptäck problemlösningspotential genom att dela med sig av produkterfarenheter i intressegrupper.    

Sist men inte minst är det att Episerver Social Reach plattform är lätt att installera och konfigurera, dessutom har den en modulär design som gör det enkelt för utvecklare att koppla ihop tjänster. Här är det några av tjänsterna och vad man kan göra med deras hjälp:

  • Kommentarer - hantera användargenererat innehåll.
  • Betyg - tillåta användare att sätta betyg på ditt innehåll och dina produkter.
  • Grupper - gruppera användare och innehåll i tematiska kretsar.
  • Moderering - granska och moderera användargenererat innehåll för att säkerställa sammanhang, användbarhet och efterlevnad.
  • Aktivitetsflöden - bygg och organisera meningsfulla individanpassade innehållsflöden.