Client Relationship Developer

  • Omfattning Heltid
  • Plats Stockholm
  • Sista ansökningsdag 2022-01-16

Våra kunder finns överallt i samhället och är allt från ideella organisationer till mindre och till de allra största kommersiella bolagen. Som en del av iO – en större holländsk koncern, kommer också nya och internationella samarbeten bli en naturlig del i det dagliga. Vi har långsiktiga relationer där vi jobbar med och utvecklar våra kunder över tid. Därför söker vi dig som kan se till helheten och har erfarenhet av att etablera och bygga långsiktiga relationer. Dels med befintliga samarbeten som utgör en övervägande del av arbetet idag, dels för att skapa nya. I rollen ansvarar du för hela säljprocessen från identifiering av prospekt, behov till genomföranden av säljmöten och relationsskapande aktiviteter. Arbetet som CRD är till stor del operativt och innebär nära kontakt med kunden samtidigt som du förväntas bidra i det strategiska arbetet om möjliga upplägg för projekt och kunder. Du arbetar självständigt men också i samråd med ledning och befintligt säljteam där alla bidrar med inspiration och erfarenhet.

Vilka är vi är

Vi är fullservicebyrån med stort engagemang och ett stort intresse för att bygga innovativa, digitala lösningar.

Som kollega till oss på Awave blir du en del av ett kreativt och socialt team med nära till skratt, stark kompetens och ett stort engagemang för det vi gör. Hos oss är det viktigt att just din personlighet, dina intressen och tankar får ta plats i teamet och att det är högt i tak för alla.

Vi är en öppen och modern webbyrå där vi värdesätter teamwork, kunskapsutbyte, att lära sig ny teknik och att få vara precis den man är. Awave är fullservicebyrån som tar kunden ifrån idé till färdig produktion. Vi besitter kunskap inom flera affärsområden som levererar rätt kompetens hela vägen. Sammanlagt är vi ca 60 medarbetare med kontor i Stockholm, Köpenhamn och Riga.

Vi förstår vikten av att hylla det arbete vi gör, därför blev Awave utsedd till Årets byrå 2019 av Regi som baseras på kundnöjdhet, samt även nationella vinnare i sin kategori i European Business Awards 2019 vilket vi ser som kvitton på att vi kan det vi gör och att glada medarbetare kan åstadkomma precis vad som helst. Inte nog med det vann vi även Publishingpriset i vår kategori 2020.

En självklarhet för oss är att våra medarbetare ständigt får chans att fördjupa sig inom det digitala landskapet och utvecklas. Viktigt för oss är också att du som del i vårt team har chansen att forma din egen roll utefter vad dina bästa kunskaper är.

Vad vi söker

För att lyckas i rollen som CRD behöver du vara resultatinriktad och ha ett genuint intresse av att skapa värde genom utvecklande och långsiktigt goda samarbeten. Du motiveras av att uthålligt driva dina egna processer framåt samtidigt som du är en del av teamet.

Som person har du lätt för att etablera nya kontakter och du känner dig bekväm i såväl möten med ledande befattningshavare som att prata inför större och mindre grupper. Du kanske kommer från byråbranschen sedan innan och gått över till sälj eller helt enkelt är införstådd i ett eller flera CMS verktyg utifrån en roll som säljare.

Kvalifikationer:

  • Du är en fena på att skriva offerter med struktur och tydlighet. Har du arbetat med offentliga upphandlingar är det meriterande
  • Du har god förståelse för och erfarenhet av ett eller flera CMS
  • Du har ett genuint intresse av försäljning och arbetar utifrån tydliga egenutvecklade och givna mål och delmål.
  • Du har dokumenterad flerårig erfarenhet av komplex B2B försäljning.
  • Du är lösningsfokuserad och drivs av att utveckla kundsamarbeten utifrån ett konsultativt förhållningssätt.
  • God kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt.
  • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Ett plus om du behärskar danska i skrift och tal.

Personliga egenskaper:

  • Du älskar försäljning, har en hög energinivå och drivs av att göra affärer
  • Du trivs med kombinationen av att fånga och engagera presumtiva kunder till att vårda och inspirera befintliga kunder.
  • Du är social och tycker det är viktigt med en professionell framtoning.
  • Du är bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder, partners och kollegor.
  • Du vågar utmana, tänka utanför boxen och komma med nya idéer.
  • Du är strukturerad och resultatinriktad.
  • Du är prestigelös, flexibel och har egen initiativförmåga.
  • Du har ett tekniskt intresse för potentiella tänkbara lösningar inom webb.
  • Du ser alltid möjligheter och har en positiv attityd.

Känner du igen dig i rollen vi söker och vårt sätt att arbeta så tror vi att du skulle passa bra hos oss på Awave. Tveka inte att ta klivet in i vår värld! Vi håller intervjuer löpande så skicka din ansökan redan idag till join@awave.com. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Aylin Bargabriel på 0722221691.

 

Ansökan

  • Dra filer hit eller
    Accepterade filtyper: pdf, doc, docx.
    Filerna får inte överstiga 10 MB

    Skicka dokument i PDF- eller Word-format
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.