Junior SEM Specialist

Ett projekt är aldrig det andra likt hos oss. Som SEM specialist hos oss på en etablerad och proaktiv byrå finns alltid en spännande utmaning med drivna kollegor och kunder att samarbeta med! Hos oss jobbar man för Triggerfish och Awave – två byråer som går samman och ingår i det internationella byrånätverket iO. Du blir en del av ett inspirerande, prestigelöst, stöttande och kompetent team på 85 medarbetare med projektledare, utvecklare, designers och digitala marknadsförare. Vi jobbar med allt från utveckling och design till digital marknadsföring och inget är omöjligt för oss när det kommer till att digitalisera och affärsutveckla åt våra kunder. Många av våra kunder har vi jobbat med under väldigt lång tid och för oss är det viktigaste att bygga långsiktiga, roliga och hjärtliga relationer till våra kunder. Vi vill vara deras förlängda arm inom den digitala plattformen.

Det här innebär jobbet
Du kommer att få jobba med en mängd spännande projekt både i och utanför Sverige. Det läggs stor vikt vid eget driv och ett brinnande intresse för att se affären i våra kunder. Du får möjlighet till stort eget ansvar och att arbeta både självständigt och i team. Ytterst kommer du att stötta vår seniora SEM-strateg med att hantera uppdrag i konton såsom att bygga nya kampanjer och driva pågående optimering.

Vårt breda register av både större och mindre kunder, projekt både i Sverige och internationellt, ger dig möjlighet att utvecklas i din roll som SEM-specialist. Vi är ett bolag med fötterna på jorden där det finns utrymme att ta stort ansvar och växa i den riktning en vill. Hos oss är det högt i tak och tillsammans bygger vi och utvecklar företaget.

Det här är (nog) du
Vi ser att du har minst två års av arbete inom SEM. Du är en fena på att självständigt sätta upp sökordsanalyser via Ahrefs, och sökkampanjer efter best practise. Du kan också förstå och analysera mätvärden i Google Ads för ditt beslutsunderlag och därmed kunna gå in och optimera vid behov.

Du har god teknisk förståelse och tycker om att arbeta i en rörlig och snabb produktion där kvalitet är A och O. Du är noggrann och proaktiv, strukturerad, kommunikativ och orädd med god analytisk förmåga. Kunden, tekniken och idéer är det du brinner för. Du är en person som vill lära dig nytt och utvecklas och som ser möjligheterna.
Du är inte rädd för att vara tydlig och är en god kommunikatör. Du är en lagspelare som drivs av att skapa de bästa lösningarna tillsammans i grupp. Du är ödmjuk och pedagogisk och trivs i en våga-fråga kultur med högt i tak.

Krav som tar dig ett steg närmare jobbet
– Har ett stort 💜 och är orädd och nyfiken.
– Arbetat minst två år med SEM (Google Ads)
– Tidigare jobbat på webb-, reklam-, digitalbyrå, konsultbolag eller motsvarande.
– Gärna erfarenhet av Google shopping och YouTube.
– Älskar att skapa kundrelationer och att hela tiden vara steget före
– Brinner för kvalitet.
– Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Sånt vi gillar om du har erfarenhet av
– Försäljning, exempelvis nykundsbearbetning och upphandlingar.
– Google Tag Manager och Google Analytics
– Utbildning inom projektmetodik så som scrum eller andra agila arbetssätt
– Vana att arbeta i en ISO certifierad organisation.
– Förkärlek för form och design.

Det här är Triggerfish Awave part of iO
Vi är en pigg och växande byrå på dryga 20 år och som under hösten 2022 blev en del av ett byrånätverket iO Group. Vi har en stark och dynamisk ledning bestående av drygt 80% kvinnor och vi har en stark koppling till vår värdegrund och våra värdeord.

Triggerfish bildar en byrå med Awave och vi består av en briljant skara människor med stor känsla för eget ansvar och låg prestige. Här samlas några av Nordens främsta webbutvecklare, kreatörer, UX:are, seniora projektledare samt CRO, SEO, SoMe, SEM experter under ett och samma tak. I vårt nätverk har vi dessutom kollegor med stor bredd av kompetenser som kompletterar oss.

Triggerfish Awave har förmånen att idag ha en kundbas där 25% av kunderna jobbar med att göra världen bättre. Vi jobbar till exempel nära Plan International, Stadsmissionen, WWF, KRAV och Naturskyddsföreningen. Inom tre år är målet satt till 51%. Vi ser gärna att du brinner för att göra världen bättre du också.

Sök här