Annonsera på Google Shopping

För att nå fler sälj och öka er lönsamhet behöver ni rikta fokus till att annonsera på Google Shopping. Detta görs genom Google Ads och kräver kunskap och planering, vilket är något vi på Awave kan hjälpa er med. Vi har kompetens inom performance marketing på Google Ads och vet vad som krävs för att synliggöra era produkter till potentiella kunder.

Google Ads, SEA / SEM

Google Shopping

Med Google Shopping, som oftast leder till fler konverteringar och sälj jämfört med andra plattformar, kan ni som e-handel nå ut med era produkter till konsumenterna i rätt tid.

Google Shopping erbjuder nämligen att era produkter visas upp i sökresultatet, med både bild, pris och viktig information för den potentiella kunden.

Varför du ska välja shopping-annonser

Det är många e-handlare som har Google Shopping som den mest lönsamma marknadsföringskanalen. I flera undersökningar förekommer det att upp till 30% av försäljningen kommer från Google Shopping och detta beror på fler saker – Det är här målgruppen finns, och det är en optimerad annonsplattform.

Google Shopping erbjuder annonsörer klick på deras produkter i närtid till ett köp. Kunderna som klickar på en produkt brukar ligga längre ned i säljtratten. De är med andra ord närmare ett köp jämfört med en vanlig sökning som inte är produktrelaterad.

Hur Awave kan hjälpa dig med Google Shopping

Vi är certifierade Google Partner och hos oss äger du alltid ditt annonskonto och produktflöde. Vi fokuserar på ROAS-mål och lönsam annonsering för att du som kund ska få tillbaka så mycket som möjligt av dina annonspengar. Det enda vi behöver är ett produktflöde med tillhörande produkter. Därefter sköter vi resten.

  •  Analys
  • Val av strategi
  • Uppstart
  • Löpande optimering

Vi ser till att du får ett bra team av duktiga SEM-specialister som har mångårig erfarenhet inom Google Shopping. Lita på oss, vi hjälper er att öka er lönsamhet. Kontakta oss idag för att boka in ett samtal!