Varför du ska välja shopping-annonser
Det är många e-handlare som har Google Shopping som den mest lönsamma marknadsföringskanalen. I flera undersökningar förekommer det att upp till 30% av försäljningen kommer från Google Shopping och detta beror på fler saker – Det är här målgruppen finns, och det är en optimerad annonsplattform.
Google Shopping erbjuder annonsörer klick på deras produkter i närtid till ett köp. Kunderna som klickar på en produkt brukar ligga längre ned i säljtratten. De är med andra ord närmare ett köp jämfört med en vanlig sökning som inte är produktrelaterad.
Hur Awave kan hjälpa dig med Google Shopping
Vi är certifierade Google Partner och hos oss äger du alltid ditt annonskonto och produktflöde. Vi fokuserar på ROAS-mål och lönsam annonsering för att du som kund ska få tillbaka så mycket som möjligt av dina annonspengar. Det enda vi behöver är ett produktflöde med tillhörande produkter. Därefter sköter vi resten.
- Analys
- Val av strategi
- Uppstart
- Löpande optimering
Vi ser till att du får ett bra team av duktiga SEM-specialister som har mångårig erfarenhet inom Google Shopping. Lita på oss, vi hjälper er att öka er lönsamhet. Kontakta oss idag för att boka in ett samtal!