Annonsera på TikTok

TikTok är en av de mest växande sociala medierna och är en plattform som skapar ett mycket stort engagemang bland dess användare och där de spenderas mest tid. Fler och fler bolag väljer att flytta delar eller hela sin mediabudget till TikTok.

Kontakta mig

En plattform som ständigt ökar

Användandet i Sverige och Norden ökar kraftigt och den starkast växande målgruppen är just nu 25-34 år, plattformen konkurrerar starkt med Meta.

Beroende på strategi kan du hitta nya kunder men även använda dig av data som samlats in på befintliga kunder. Detta ger oändliga möjligheter till att nå ut till rätt målgrupp med rätt budskap.

Så lyckas man med sin annonsering på TikTok

Make TikTok’s not Ads – på TikTok är de extra viktigt att skapa underhållande och/eller utbildande material som inte ser ut som annonser, människor är inne på TikTok för att se autentiskt, trovärdigt och underhållande innehåll. Annonsmaterialet bör därför vara anpassat till plattformen och kännas organiskt för bästa resultat.

Genom att rikta din marknadsföring och annonsering till rätt målgrupp, med rätt budskap i tid, kan ni snabbt öka dina digitala affärer och därmed din lönsamhet utan att det ska kosta för mycket. Oavsett om ni är ett tjänstebolag eller en e-handel som har ROAS-mål som ska uppfyllas, kan vi hjälpa dig med detta. Vi på Awave vet vad som krävs för att maximera digitala affärer genom att hitta kunder på rätt plats, strategisättning, kampanjstruktur och löpande arbete.

Vi är kvalificerade som TikTok Business Partner.

Detta ger oss möjligheten till direkt och snabb support, insikter om nyheter och utbildning direkt från TikTok.

Många fördelar med att annonsera på TikTok

När du väljer att annonsera på TikTok har du redan tagit det första steget till lyckad marknadsföring. Jämfört med andra sociala medieplattformar är TikTok ett väldigt kostnadseffektivt sätt att nå ut till en bred grupp användare.

TikTok har ett välutvecklat annonseringsverktyg med bra rapporteringsmöjligheter där du som annonsör kan styra din annonsering i rätt riktning beroende på kampanjens mål. En sak som däremot är unikt för TikTok är deras algoritm, som med sin precisa styrning levererar relevant, engagerande och skräddarsytt innehåll för varje användare i realtid.


Hur vi på Awave kan hjälpa dig

Vi på Awave har många års erfarenhet av annonsering i sociala medier. Idag har vi flera kunder som vi sköter deras annonsering åt, med allt från att skapa annonstexter, utforma målgruppsanalyser och livesätta kampanjer. Vi hjälper även till med att producera grafiskt material, både stillbilder och rörligt.

Med oss som partner kan ni vara trygga i att ni får täta uppföljningar samt bra resultat, helt kostnadseffektivt. Vi vet nämligen vad som krävs för att öka din lönsamhet och nå de relevanta affärsmålen.

Vi börjar initialt med en analys av målgruppen. Därefter utvecklar vi en planering med tydliga deadlines med tillhörande strategier. Efter det skapar vi kampanjer som vi löpande optimerar och rapporterar på. Vi övervakar, optimerar och följer upp kampanjer, strategi, målgrupper och annonser på daglig basis.

Vill du komma igång med annonsering på TikTok? Kontakta oss idag om du vill veta mer eller önskar offert!

Vi är fullservicebyrån med hjärtat i Stockholm, Köpenhamn och Riga

Har du frågor gällande våra tjänster? Slå oss en signal på 08-55 80 38 50 eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.

Ja tack! Jag vill gärna bli kontaktad!

*” anger obligatoriska fält

Hidden

Genom att klicka på skicka godkänner du vår personuppgiftspolicy