Supportavtal och förvaltning

Vi erbjuder supportavtal och förvaltning för de webbplatser vi utvecklar. Det skapar en trygg och säker förvaltning av er webbplats och ger er samtidigt tillgång till vår supportavdelning.

Kontakta mig

Från lansering till supportavtal och förvaltning

Att arbeta med helhetslösningar innebär att arbetet med en webbplats inte slutar efter lansering. Därför erbjuder vi tillgång till vår drift- och supportavdelning.

Genom att överlämna systemen till Awaves professionella förvaltningsorganisation erbjuds ni ett supportavtal. Avtalet omfattar bland annat en egen personlig tekniker och kontaktperson, snabb inställelsetid, telefonsupport, förvaltning och övervakning samt skräddarsydda avtal för varje unik verksamhet.

Viktiga delar av drift och förvaltning

Ett supportavtal är flexibelt och finns till för de kunder som vill outsourca delar eller hela driften av webbplatsen

Personl­ig teknik­er och projektl­edare

Vi erbjuder en personlig tekniker och projektledare som alltid finns nära till hands för att svara på era frågor. Vi ser till att olika tekniska hinder som kan dyka upp längs vägen blir lösta.

För våra tekniker och projektledare är ingen fråga för liten eller stor, att ha en personlig kontakt när ett problem uppstår är något som uppskattas av många. Vi anpassar alltid våra serviceavtal till just era unika supportbehov.

Inställe­lsetid

För att ni ska kunna känna er trygga med att ärenden blir hanterade snabbt har vi i våra supportavtal en maximal inställelsetid som garanterar hjälp inom en viss tidsram.

Verksamhetskritiska ärenden, dvs. att delar av eller hela webbplatsen inte är körbar (sådana funktioner som berör kärnverksamheten) har en kortare inställelsetid. Även om er verksamhet inte har ett verksamhetskritiskt ärende så ingår det självklart också garanti till support även utanför ordinarie kontorstider.

Förvalt­ning och överva­kning

Awave ansvarar alltid för att tillgodose en så optimal drift av webbplatsen som möjligt.

Vi arbetar med en proaktiv förvaltning som innebär att Awave tar initiativ till rekommendationer och förslag på utvecklingspunkter för er webbplats, när vi ser möjligheter till förbättringar. Vi håller även er webbplats kodbas under uppsikt och meddelar när det finns säkerhetsuppdateringar som bör installeras. En viktig del är även att upprätthålla sidans säkerhet till en så hög nivå som möjligt. I förvaltningen ingår det även en bevakning på de domäner som ingår i avtalet, och vi upptäcker därmed eventuella problem omedelbart när de uppstår.

Hantering av ärenden

Alla kunder med ett supportavtal får tillgång till Awaves egna ärendehanteringssystem, där man enkelt både registrerar och kan följa ett ärende.

På så sätt kan alla involverade ha en översyn över hur utvecklingsprocessen går. Fördelen med ärendehanteringssystemet är att all historik finns tillgänglig vilket gör det enkelt för nyinkomna resurser att sätta sig in i ärendet. För att vi ska kunna säkerställa så att inget ärende, stort eller litet, faller mellan stolarna får alla ärenden ett specifikt ärendenummer som skickas ut till hela utvecklingsteamet hos Awave.

Vi är fullservicebyrån med hjärtat i Stockholm, Köpenhamn och Riga

Har du frågor gällande våra tjänster? Slå oss en signal på 08-55 80 38 50 eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.

Ja tack! Jag vill gärna bli kontaktad!

*” anger obligatoriska fält

Hidden

Genom att klicka på skicka godkänner du vår personuppgiftspolicy