Kort om Hemsö
Hemsö är ett av Sveriges ledande bolag inom samhällsfastigheter. Hyresgästerna finns i Sverige, Tyskland och Finland och består till stor del av stat, kommun och region. Hemsös affärsidé är att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende – de fastigheter som utgör ryggraden i vårt samhälle.
Hemsö har haft en stark tillväxt under de senaste 5 åren, stort fokus har legat på utveckling av nya fastighetsprojekt och förädling av befintliga fastighetsbestånd. Hemsö har idag ett fastighetsvärde om 82,6 miljarder.
Vårt uppdrag
Hemsö befinner sig på en given men också ambitiös resa mot en ännu mer digitaliserad värld. De investerar både tid och resurser i att utveckla sitt erbjudande och för att göra det ännu enklare att vara hyresgäst hos dem. Den resan är Triggerfish en viktig del av.
Hemsös vision för deras digitala närvaro är att vara en pålitlig partner som drar nytta av digitaliseringens möjligheter och i tät dialog med sina hyresgäster skapa en effektiv, modern och hållbar förvaltning av sina fastigheter.
De kom till oss med stora planer och ambitioner för sin digitala närvaro, sådant gillar vi! Briefen var att webbplatsen skulle vara navet för Hemsös kommunikation: en affärsdriven webbplats med tydliga ingångar utifrån definierade målgrupper. Webbplatsen skulle ha tydliga CTA:er redan på startsidan. Infrastruktur, data, tjänster och gränssnitt mot användarna skulle gå i linje med visionen om ett företag i tiden, ett företag som vill ta vara på teknikens alla möjligheter. Målet var en användarcentrerad närvaro där allt fokus låg på just användarens behov.