EPiServer Campaign
EPiServer har precis släppt EPiServer Campaign. Det nya tillägget i EPiServer Digital Experience Cloud sägs innehålla allt som behövs för en lyckad digital kampanj.
EpiServer Campaign har verktygen som behövs för både inboud och outbound marketing samt att det finns s.k. multikanalssamordning. Multikanalssamordning innebär att det går att styra kampanjflöden efter kundbeteende.
Gällande outbound marketing så går det, utöver att skapa landningssidor, att göra e-postutskick, skicka sms och göra push notiser(!).
För att följa upp kampanjresultat finns förstås statistik som öppningsfrekvens på e-post, konverteringsgrad m.m. men även mer krävande statistik som heatmaps för att följa kunders beteende.
Episerver Campaign släpptes för en vecka sedan (26 januari 2017) så ännu har vi inte sett mycket av tjänsten. Vi på Awave tycker förstås det är kul när EPiServer släpper nya tjänster och kommer följa utvecklingen och skapa en uppfattning om hur EPiServer Campaign står sig mot t.ex. HubSpot.