Vad är fördelarna med Google displayannonsering och vad kan man förvänta sig för resultat?
Genom att ladda upp material i Google Ads-kontot kan vi snabbt välja målgrupper baserat på olika egenskaper. Är det ämnen vi vill nå ut på eller är det sökord? Vi kan även kombinera displayannonseringen från vanliga besökare som inte varit inne på webbplatsen till återkommande webbplatsbesökare.
Det finns även möjlighet till automatiska inriktningsmetoder som är till för att öka konverteringar baserat på hur lönsam målgruppen är som Google sedan tidigare har data på.
Något som är bra med displayannonsering är att du inte behöver ett helt bildbank eller grafiskt material som kräver mycket tid och energi. Genom att kombinera en logotyp tillsammans med stillbilder och text kan Google själv generera automatiska annonser, vilket Google kallar för responsiva displayannonser. Med andra ord är det mycket enkelt att komma igång och redan från första dagen kan du börja mäta konverteringar.
Välj Awave för lyckad displayannonsering i Google
Vi vet vad som krävs för att uppnå lönsamhet och hög ROAS när det gäller digital marknadsföring. Vi tar beslut på fakta och har bra kännedom om de verktyg vi använder vilket gör att vi med noggrannhet väljer att kombinera olika kampanjtyper baserat på affärsmål.
Hos oss är det tydligt, vi arbetar med löpande optimering, analyser och täta uppföljningar så att du som kund får inblick i hela arbetet. Vill du också ha ökad ROAS och försäljning från din annonsering? Ta kontakt med oss idag för att få en offert!