Marketing automation
Att hitta leads, dvs. en potentiell kund är en sak men att hantera alla leads på en webbplats en annan.
Att hitta leads, dvs. en potentiell kund är en sak men att hantera alla leads på en webbplats en annan.
För att vara framgångsrik på sin webbplats och i sin digitala marknadsföring behöver man ett effektivt sätt att konvertera besökare till leads. Att inte ha ett system för leadshanteringen skulle göra processen nästintill omöjlig, därför krävs ett system för att göra leadshanteringen smidig och kostnadseffektiv. Awave hjälper till att underlätta er leadshantering med hjälp av Marketing automation.
Alla besökares rörelser lagras i systemet och kartläggs. Målet är att få besökaren att lämna så mycket information som möjligt för att systemet ska kunna utläsa vilket typ av lead det är.
I praktiken kan det fungera så att en viss kategori uppföljningsmail skickas till besökaren beroende på vilken information systemet fått av en lead. Exempelvis får säljchefen relevanta mail som rör försäljning, till marknadsansvarig riktas mail som rör marknad osv.
Förhoppningsvis, efter rätt vägledning av en lead, kvalificeras den till SQL – Sales Qualified Lead – där en säljare tar över och slutför affären.
Har du frågor gällande våra tjänster? Slå oss en signal på 08-55 80 38 50 eller fyll i formuläret så återkopplar vi inom kort.
”*” anger obligatoriska fält