iO accelererar i Norden – Triggerfish är den andra byrån som går med på en månad

Triggerfish becomes part of iO

iO har siktet inställt på den nordiska marknaden. Tidigare i september förvärvades den danska byrån Peytz & Co och nu blir även Stockholmsbaserade digitalbyrån Triggerfish en del av iO.

iO har varit på en snabb tillväxtresa i Benelux de senaste åren och med förvärven av Stendahls, Awave och Peytz & Co är det tydligt att de nu är lika ambitiösa om sin tillväxt på den nordiska marknaden.

– ”Vi har haft många bra möten i Norden under våren och börjar nu se de spännande resultaten av vårt arbete. Att Peytz & Co och Triggerfish går med oss är bara början på den nordiska resan”, säger Pieter Janssens, VD för iO.

Experter inom sitt område

Stockholmsbaserade Triggerfish grundades redan 1999 och är en väletablerad digitalbyrå. Utöver deras expertis inom WordPress inkluderar deras breda utbud även analys, strategi, design och webbutveckling. Med 44 anställda fokuserar företagets expertis till stor del på analys, webbutveckling, digital design och projektledning.

– ”Triggerfish är experter inom sitt område, och den kunskap de tillför iO kommer att vara mycket värdefull. Att vi nu tillför kompetens inom till exempel WordPress gör att vi lägger till ytterligare en del till vårt omfattande digitala erbjudande som redan inkluderar till exempel Sitecore, Optimizely, Umbraco och Drupal”, säger Henrik Segergren, Growth Director, iO Nordics.

– ”När vi träffade Henrik kände vi direkt att Triggerfish och iO delade samma värderingar och såg en rad framtida samarbetsmöjligheter. Tillsammans med iO kan vi ge våra kunder ett bredare och mer specifikt erbjudande på samma gång. Det var en av anledningarna till att vi ser fram emot att vara en del av iO och den gemensamma resan framåt”, säger Jakob Pernvik VD på Triggerfish.

Höga ambitioner

Triggerfish har funnits i över 20 år, och de har tagit ett bredare grepp om sina kunders digitala närvaro.

– ”Vi har höga ambitioner internt men insåg att vi tillsammans med andra experter skulle kunna skapa ett snabbare och ännu mer attraktivt erbjudande för våra kunder inom områdena strategi, varumärke, innehåll, prestationsmarknadsföring och tekniska plattformar. Vi ser också fram emot bra möjligheter för våra medarbetare när det gäller lärande, utveckling av nya färdigheter och karriärmöjligheter. Vi kommer att kunna ha ett större kollegialt utbyte av kompetens och expertis. Vi blev en del av iO för att växla upp och skapa större möjligheter för våra anställda, kunder och partners ”, säger Ann-Sofi Nääs, COO på Triggerfish.

Om Triggerfish
​Triggerfish är en digital byrå i Stockholm som erbjuder tjänster inom WordPress, analys, strategi, design och varumärkesutveckling. De har idag 44 anställda inom företaget och arbetar med uppdragsgivare som WWF, Vasakronan, Naturskyddsföreningen, Orkla, Samtrans, och Godel. För mer information, besök triggerfish.se

Om iO
​iO är en heltäckande byrå som formar och verkställer strategiska, kreativa, tekniska och marknadsföringsambitioner för idag och imorgon. IO har i skrivande stund mer än 2 000 anställda runt om i Europa. För mer information, besök story.iodigital.com