Att marknadsföra sig på Sociala medier
För att lyckas med digital marknadsföring på sociala medier behöver du ta fram en budget som du kan marknadsföra med, veta vilken din målgrupp är, vart de befinner sig geografiskt samt A/B testa i form av bild och film för att se vad som fungerar bäst för just din målgrupp. De sociala medier kanaler vi jobbar med är Facebook, Instagram och LinkedIn.
Facebook och Instagram är bra kanaler att bygga varumärke. Du kan styra dina kampanjer mot personer du är intresserad av att nå ut till. Målgruppen du riktar dina annonser mot kan du återanvända med hjälp av Facebook pixeln vilket möjliggör retargeting-annonsering för att i sin tur konvertera och bli nya kunder.
För att synas och rikta sig mot chefer, beslutsfattare eller annan kategori inom en viss bransch är LinkedIn mer branschspecifikt än Facebook vilket kan förenkla din annonsering. Söker du efter rekrytering är LinkedIn en utmärkt kanal för employer branding
Vad har vi lärt oss? Jo, det är enkelt att marknadsföra sig via sociala medier. För att göra det bra behöver du ta reda på din målgrupp, deras intressen och testa olika format för att se vad som intresserar för att de tillslut ska bli din kund. Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig att komma igång är du välkommen att höra av dig till våran avdelning för digital marknadsföring.