Några kloka frågor från våra konverteringsstrateger
Nedan en liten lista med intressanta frågeställningar vi alltid beaktar när vi arbetar med våra kunder. Vi har liksom slutat med att ”tro” vad besökaren gör. Vi arbetar med att analysera fakta om vad besökaren gör, hur det gör det och vad som fungerar ”på riktigt”.
Listan med frågeställningar och åtgärder är lång och är ganska projektstyrd, några mest förekommande frågeställningar som ofta alltid är relevanta är följande:
- Hur får vi besökaren att ta kontakt? Mäter vi antal kontakter?
- Antal besökare till webbplatsen är bra men hur vet vi att det är rätt besökare?
- Scrollar besökaren på sidan, och om -JA hur långt? Om -NEJ, varför, vilka åtgärder krävs?
- Hur lång tid tillbringar besökaren på sidan, skall vi få dem att stanna längre?
- Fånga besökaren, Kan vi på något sätt få besökaren att lämna sin e-postadress?
- Hur fungerar formulären på sidan? Hur många fyller i, är det svårt eller enkelt att fylla i?