Ny LinkedIn funktion
Under dessa tider som råder märks det hur digitaliseringens framfart allt mer tar över i många branscher. LinkedIn är ett av de senaste bevisen på sociala medier som bekräftar det.
Det inkluderar nya funktioner fokuserade på virtuellt engagemang – till exempel livevideohändelser – eftersom pandemin har ”påskyndat marknadens behov.” Likt Facebook innebär LinkedIns nya funktion att det vanligtvis finns en längre process att förvandla prospekts till försäljning, dessa funktioner gör det lättare för marknadsförare att skapa en skräddarsydd kundresa för dina målgrupper.
Den nya retargeting funktionen har utvecklats, vilket betyder att annonsörer nu kan skapa och rikta in annonser specifikt mot användare som tittade på 25, 50, 75 eller 100% av sina videoannonser. De kan också rikta in annonser på användare som öppnade eller skickade in ett Lead Gen Form. Vilket innebär att du kan jobba mer långsiktig med din annonsering via LinkedIn utifrån målgrupper du skapar med den nya funktionen.
Om du vill veta mer om LinkedIn annonsering är du välkommen att kontakta vår marknadsföringsavdelning.